Trots op…… ISPS Service Desk

ISPS Service Desk ofwel International Ship & Port facility Security Service Desk. In de Cruise Terminal praten wij hierover met Désirée Sipkes, manager ISPS serviceteam, en Wout Hol, lid van dit team. Het team bestaat verder ook uit Amanda Silver en Sandra Blonk.

“Wij zijn de frontline om passagiers, bemanning, bezoekers en mensen die in de Cruise Terminal komen werken, welkom te heten. Wij controleren of al deze mensen of groepen toegang tot de terminal mogen krijgen. De terminal en kade is een beveiligd gebied echter, gastvrijheid is altijd leidraad.”

GASTVRIJ ZIJN, CONTROLEREN, SCHERP ZIJN EN OPLETTEN

“Gastvrij en behulpzaam zijn is belangrijk, alhoewel we ook soms streng moeten zijn, werken we altijd oplossingsgericht. Het komt soms voor dat een passagier het reisdocument in de afgegeven koffer heeft laten zitten. Wij schakelen dan snel de juiste contractpersoon in om de koffer te traceren. Ook komt het voor dat passagiers die een excursie hebben gemaakt of op eigen gelegenheid erop uit zijn geweest, hun scheepspas kwijt zijn. Dan nemen we contact op met het schip en trachten we altijd de passagiers gerust te stellen dat het goed komt. Mensen zijn immers op vakantie en cruiseschepen zijn gefocust op hospitality. Wanneer een schip aan de kade ligt zijn wij het verlengstuk van deze hospitality voor de cruisegasten.”

HOSPITALITY VOOR EEN IEDER IS BELANGRIJK

“Het is voor ons leidraad: kijk om je heen en zie of mensen hulp nodig hebben, in welke vorm dan ook. Zoek contact met de juiste medewerkers in de terminal die kunnen assisteren. We hebben een veelomvattend en verantwoordelijke functie, maar zo leuk om blije gezichten te zien van verschillende nationaliteiten omdat we goed hebben geholpen. Zorg dragen dat iedereen zich welkom en veilig voelt in samenwerking met onze beveiliging, is leuk werk, het geeft veel voldoening en de mensen zijn meestal dankbaar!”